Diferansiyel Nedir?
Ön ve/veya arka aks aksamının bir parçası olarak diferansiyel, aracınızın dönüşlerinde bütünleyici bir rol oynar. Diferansiyel, farklı hızlarda dönmelerine izin verirken bir çift tekerleği sürmek için tasarlanmıştır. Bu işlev, sol ve sağ tekerlekler arasında orantılı RPM’ler sağlar. İç lastik bir dönüşte düz gitmekten 15 RPM daha az dönüyorsa, dış lastik düz gitmekten 15 RPM daha fazla dönecektir.
Örneğin, aracınız bir köşeyi döndüğünde, dışarıdaki tekerlek, içerideki tekerlekten daha hızlı hareket etmelidir. Diferansiyel, her iki tekerleğe de eşit miktarda tork dağıtır. Bu, tekerleklerin dirence tepki vermesine veya çekiş sağlamasına izin vererek tekerleğe daha az dönme direnci verir. Daha az dirençli olan tekerlek daha hızlı döner.